چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
موسوی مهر

حوزه/ شرکت کننده مدرسه دارالعلم به برکات این مدرسه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برکات این مدرسه آشنائی طلاب با اساتید دیگر حوزه‌های علمیه و دانش پژوهان آنان و ایجاد زمینه گفت‌وگوهای علمی است.

حجت الاسلام سید محمد حسن موسوی مهر شرکت کننده مدرسه دارالعلم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به تبیین ویژگی‌های این مدرسه پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته در نخستین دوره نیز حضور داشتم و این مدرسه امسال هم از جهات کمی و هم کیفی شاهد ارتقاست و اساتید بارزی در آن ارائه بحث دارند.

وی با بیان اینکه می‌توان از این دوره بهره برداری و استفاده مغتنم علمی داشت، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نسبت به استفاده از تابستان اهتمام دارند و در آموزه‌های دینی ما نیز وجود دارد، به نظر می‌بایست این مدرسه تابستانه توسعه پیدا کند و تنها منحصر به دو هفته ایام تعطیلات تابستانی طلاب نباشد.

شرکت کننده مدرسه دارالعلم، به برکات این مدرسه اشاره کرد و گفت: از مهمترین برکات این مدرسه، آشنائی طلاب با اساتید دیگر حوزه‌های علمیه و دانش پژوهان آنان و ایجاد زمینه گفت‌وگوهای علمی است.

حجت الاسلام موسوی مهر، با بیان اینکه دانش پژوهان در این دوره با سبک دیگر اساتید حوزه‌های علمیه نیز آشنا می‌شوند و می‌توانند موضوعات روز را که در دیگر ایام سال شاید کمتر بدان پرداخته شود، مورد بحث قرار دهند، اظهار کرد: از سوی دیگر در این مدرسه تعاملی که میان طلاب با دیگر دانش پژوهان حوزه‌های علمیه فراهم می‌شود مغتنم است و می‌تواند نکات و برکات خوبی را برای حوزه علمیه خراسان یا دیگر حوزه‌های علمیه به ارمغان بیاورد.

وی نا آشنائی با اسلوب‌های علمی پژوهشی و همچنین عدم کار مستمر و مداوم و پرکار را به عنوان دو چالش و آسیب مهم برشمرد و با بیان اینکه می‌بایست طلاب با ساز و کارهای علمی آشنا شوند و مهارت پیدا کنند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه می‌تواند در تقویت عرصه پژوهش نقش آفرین باشد و همین رویداد دارالعلم در این عرصه موثر و کارساز است.

شرکت کننده مدرسه دارالعلم، ضمن قدردانی از تولیت آستان قدس رضوی و مدیر حوزه علمیه خراسان نسبت به اهتمام برگزاری این دوره، تصریح کرد: امیدوارم این حرکت در سایر حوزه‌های علمیه شیعی نیز شکل بگیرد و تعامل حوزه علمیه خراسان با دیگر حوزه‌های علمیه شیعی بتواند برکات و اثرات خوبی را برای طلاب و دانش پژوهان به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha